madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Hej hej

Av paula Johnsson - 15 oktober 2009 19:36

I Måndags hade jag ett gäng här några från Hyssna, ett par från Kungsbacka och en man från Holland!!

Här är vi mångkulturella, för övrigt har vi faktiskt haft ett gäng från Schweiz här i dag också, då ledde jag med Magni.


  

Hade Hrappur både Måndagen Tisdagen och Onsdagen som stundades med uteturer för en del på ridskolan. Vädret kunde ju inte bli bättre och Hrappur har skötte sig jättebra, går verkligen framåt och det är kul.


Här har vi Ràk och Katla från i Måndags...


  


Och Mimir med mannen från Holland....


  


Och Birningur med Martina från Hyssna, Välkomna i gen alla!


    


På Måndag eftermiddag hade jag planer på att rida ut Magni, men först skulle det fotograferas lite, dels skall jag ta lite provkort till kommande nya brochyrer och del vill jag ha in nåt i årstiden på hemidan, så vi skulle knalla upp för backen för bättre ljus och dyl....

Helt plötsligt börjar väl Magni visa lite attityd!!!

Hi Hi Flört

Asså , klart killen skall visa lite attityd!!! Det är ju detta jag väntat på?! Nej, nu jäklar skulle han minsann inte upp för backen, han skulle hem!!!

Stegra och konstra och Hej och hå.....

En bakom och en framför och Däääär, va vi uppe....

Och nu skulle det till att fotograferas...Oh! Va han tyckte vi var jobbiga....


      


Ja, i vilket fall som helst, Magni hade gjort helt klart för mig vilket humör han var på, vilket jag faktiskt ville bejaka, Jo, jo,  men med lydnadhet naturligtvis, men hingstar är hingstar och han måste få visa... Ja, just lite attityd.


I dag var det dessutom riktigt kallt, Ja, en helt underbar dag, lite snö, trillade t.om ner från himmlen, hade jag vart islandshäst, hade jag också vart glad, inga insekter ingen värme, frost i pälsen och solen den skiner....

Nej gubben det blir lek idag!!!! 

Vi ska bannemig leka du och jag... Ut med det bara.  Hopp och Hej!!

Här får man va flexibel och se till hästarna minsann och inte måla in sig i ett hörn....


                              


Ja, såååå kul hade vi!!


Tisdagen bestod i lite mera ordentlig ridning här var vi tillbaka med alla fötterna på jorden....

     

I töltträningen söker sig Magni mycket åt pass, är övertygad o att det finns en rätt så hyfsad pass där under nånstans skall bara plocka fram viljan och framåtandan först och få ordning på allt annat ... Hmmm, lär ta en stund, men,  ... borde gå med den svenske mästaren Thor från kalsvik som pappa va? Men Men... Rom byggdes ju inte.....


  


    


Har varit en helt fantasktisk ridvecka både när det gäller väder och glada elever med hoppträning och uteturer i det vackra höstvädret, man bara njuter.... 


  


O Hästarna mår så gott såååå. Solar sig i förmiddags solen. Här har vi Kjartan.


  


O Birningur och Rjòmi, o klart Bulten.


  


Och två "skogsrån" hälsar Kram Kram, o Godnatt


  



 
 
Ingen bild

Lina

16 oktober 2009 07:12

Hahaha, vilken härlig kille! Och vilka fina kort på er två! Vi hörs, Kram!

 
Ingen bild

Annika

16 oktober 2009 07:50

Vilka kanonfina bilder, kommer att bli jättefina till broschyren!

 
Ingen bild

Christina

19 oktober 2009 10:51

Läste att Magni kommer av Magnus, stark, kraftfull men det kunde lika gärna betyda Magnifik, för det är han ju. Härliga bilder på honom i paddocken, vilken energi.
Enligt mitt islandshästnamns lexikon betyder Hrappur slyngel????? Är det så illa???
kram

 
Ingen bild

MadkullaPaula

19 oktober 2009 12:03

Hej Christina, hela islänskan bygger på mystik! Bara det att samma ord kan ha en uppföljd av olika betydelser. Magni kan också betyda en av Thors "åskguden" båda söner Magni och Modi, men Magnifik, lät bättre! Hrappur kan utöver "Slyngel" >Betyda Rapp och också lite busig osv. Kärt barn har många namn... Ligger lite i det. Kram

 
Ingen bild

Jenny

20 oktober 2009 10:12

Du får ta och uppdatera din avelssida och göra en snygg presentation av Magni! Det blir svårt att avla på Hrekkur;)
Jag har precis fixat så att Göran startar grundvaccinationen mot botulism.
Hrekkur kommer hem nu i månadsskiftet och då blir det Eskilsby Gård och till våren blir det Inseros.
MVH JENNY

 
Ingen bild

Elvira

24 oktober 2009 21:41

Så fina ni är! :D
Vilken kamera har du, Paula?

/Elvira

 
Ingen bild

Madkullapaula

25 oktober 2009 18:44

Hej, Jenny, ja, det blir svårt att avla på en valack, det jobbet att fixa avelsidan ligger för mig varje dag, har helt ienkelt inte hunnit. Det kommer... Lycka till med Hrekkur Jenny!

Min kamera, Elvira heter Nikon, nummer har jag ingen aaaaning om, men be att få titta på den nästa gång du är här om du är intreserad. Kul med foto! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards