madkullensislandshastar

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av paula Johnsson - 2 oktober 2009 08:32

Träningen av min Magni är i full gång.

Han har stått lite efter den förra kursen för att smälta lite men nu kör vi i gång.

Onsdagen bestod i uteritt allt för att tända han lite, söka efter framåtandan och glädjen, och naturligtvis kombinerat med utbildning och lydighet.

Och visst var framåtandan där. Oj, oj oj.

Magni tyckte det var görkul och inga problem i varken trafiken eller vid nya konstiga ställen. Känns som vi är en bra bit in i  förtroendet till varann.

MEN, Det är otroligt mycket häst kan jag säga, mycket stora rörelser, och som sakt oerhört mycket häst.  

Här kan vi inte ÅKA häst, kan jag lova. Men det har jag o andra sidan ingen avsikt till att görs just nu.

Magni är också en häst som måste verkligen jobbas 5 dagar i veckan. Kändes tydligt att han stått ett tag.


  


Tisdag, Onsdag och Torsdag har jag haft teori lektioner, alltdi roligt att sitta ner och prata med eleverna, se om allt nått fram och självklart denna vecka discuterades det ju om utbildning förtroende, respekt , sits balans, kroppsmedvetenhet osv.

På Onsdagen hade jag dratt i hop alla barn grupperne + sena Torsdagsgruppen som jag tyckte var på l någorlunda samma nivå för just dessa discutioner.


Vi blev väldigt många  och solen den lös, så vi intog långbordet ute på gräsmattan istället för inne i stugan. 


    


På Torsdagsgruppen var det lite råare ute och vi var rätt få, så jag tänkte jag gör mig till och tänder en brasa i lillstugan.

Åååå.... fick inte riktigt ordning på spjället där så helt plötsligt kunde vi inte se varann och alla hosta och snörvla.

Grrrr!! Här försöker man göra sig till....

Det bara bolma in rök, så snart var det väl till att ringa brandkårn.....

Nej, då Henrik kom till undsättning. HAN fick ordning på spjället, vid det här laget stod vi alla på altan.


Såsmåningom kunde vi ju iallafall gå in och sätta oss, och ja, tillslut blev det riktigt stugmysigt med en sprakande brasa, god sikt och prat i det oendliga om våra små isisar!!


Torsdagen jobbade vi vidare jag och Magni, idag lite i padock.

Oerhört stel i sin vänstra sida... (inte konstigt med den manen)...

men vi jobbar, men vi får verkligen ta ett steg i taget, det blir lite till att bygga om han.

Så just nu inriktar vi oss inte på lyft, utstrålning och att vara flott, utan nu är det samarbete, lydighet ,lösgjordhet ,och övergångar som är aktuellt.Det sistnämda tar vi längre fram som "kryddan på moset"


  

Va lite mycket hoppitihop mellan pölarna men allt går.

I dag är det longering och privatlektioner som gäller. Ha en go Fredag/MadkullaPaula 


    



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards