madkullensislandshastar

Alla inlägg den 9 april 2008

Av paula Johnsson - 9 april 2008 20:55


KOLLA! Madkullabilen har kommit hem! I Tisdagsmorse fick jag stövla upp klockan 03.00 ,för jag skulle ju hinna hem till mina teorilektioner på kvällen med ridskola,  köra ca 100 mil framotillbacko,men  va gör man inte för lilla Madkullabilen.

Ni vet det slutade ju inte sist, inte nog med fläktrem hemskickad från usa, sen gick servopumpen me, så den fick fixas till, ja notan slutade väl i runda slängar på en 7000 kr.


Nu är hyrbilen på plats och nu tar jag hästen nästa gång i allfall!!




Tillbak till verkligheten, jag väntar och väntar på fölen!

Varför kommer de inte??!!

Varje morgon kommer jag ner, o tänker, där! Där e nåt, något gulligt yrvaket kommer fram ur ligghallen tätt följd efter Thruma med halm i hatten, nej då e de väl Bulten!!! ÅÅÅ! Typiskt!



Ja, han e ju också söt, men ja ni vet!




E det inte så att Du`fa bär upp väldigt till höger? E de en hingst då eller?

Brukar stämma i alla fall .





Eller står hon kanske bara lite dumt?

Ja, kanske.

Allt för nu/MadkullaPaula







Av paula Johnsson - 9 april 2008 20:49

I Måndags hade vi besök av lite ihop plock med personal från Marks kommun, de var här för en ridtur i det vackra vårvädret och vi hann med lite fika på vägen, då serverade jag äggmackor med ägg från våra hönor.

Alla var nöjda och glada och hästarna skötte sig exemplariskt.

Ni är så välkomna tillbaka och föresten ni kommer ju redan med nästa gäng nästa Måndag då listan med anmälda blev full rasande fort, Kul Kul.

Hoppas vi får lika fint väder!


Tack för mig/madkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards