madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Rakt in i verkligheten.

Av paula Johnsson - 28 juli 2008 19:17

Hejallihopa!

Island var vackert som vanligt och vi har haft det jättebra!

Är det vackert eller vackert??!!

Mycket ridning har det blitt, trevligt sällskap och många fina hästar!

Här är jag på ett sto, en utav de första dagarna.

Här är lite vackra bilder från Island.



vi hade jättetur med vädret, regn en dag men i övrigt helt ok!

Nästan lite behagligare värme än här får jag nästan säga! Hmmm.

Här är jag på Ösp, ett sto, jag nästan köpte!

och här har vi flocken som vi föste lösa ett par dagar.



Här har vi mig poserande utanför Kolkussigården, hur det nu stavas igen.

Näst sista dagen föste vi upp hela flocken in i dalen för lite semester och ledighet, mäktigt värre!


här kopplar vi av efter släppet.



och här har vi mig med en valack, (jag och namn)

ja, island har varit underbart även denna gång, är smått beroendeframkallande att åka dit.

ja, men sen vet ni är det rakt in i verkligheten, äventyrsland och bad och sol med barna.


och ja, i går hämtade vi hem saga som varit på betäckning hos Sorti, resan dit gick bra, men jag och bilar! vad e detta?!

jag tycker de bara ska fungera, men de tycket tydligen inte de!

Två ungar och jag och henrik, 3000 g varmt och bilen pajar!!

med Saga i transporten!

ja, ungaran börja ju bli gnälliga efter trettio stopp och en bil som hoppar fram, förmodligen något relä eller nåt!?

men, jag försökte förklara jo, det är jobbigt för oss, men tänk på hästen!

Det var väl kokhett i transporten.

ja,för att göra en lång historia kort, då vi kämpat från Jönköping på 4 timmar ochbara kommit dryga en mil,  ringde vi efter hjälp, bogserar in på säekrt område, hänger av transport och hänger på den på en ny bil.

Kör hem och allat var frid och fröjd, och saga mådde under omständigheterna väl vid avlastning och var glad att räffa sina kamrater igen.

Borta bra men hemma bäst!

hej hopp/madkullapaula

 
 
Ingen bild

mannen

28 juli 2008 23:08

vill gärna hänga med dej dit!!!!!!puss

 
Åsa

Åsa

30 juli 2008 13:22

Ser underbart ut!
Nästa gång får du ta med mig. Ojoj vad vi skall fnittra och hitta på tokigheter (se bara på flaggstången). Vi var ju inte nådiga på NM för några år sedan.

kram Åsa

http://www.milasa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards