madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Utbildning ink. kaos!

Av paula Johnsson - 27 mars 2008 19:56

Hej hopp igen! Väl hemkommen efter en mycket givande utbildning och visst jag är hemma med full inspiration och iver att fortsätta med alla unghästar, MEN... vilken resa!! Ni tror migsäkert inte, men jag och min kära kurskamrat katarina har åkt bärgningsbil tre, observera TRE ggr under denna resa till Mariefred!


ja, det börjar med att vi ska träffas i Jönköping, jag tar min Madkullabil dit och vi sammanstrålar och ska fortsätta i hennes.

Glada i hågen och massa att snacka om fortsätter vi i hennes mans fina volvo X70, stannar och tankar pratar pratar och kör vidare, mot kurs och full av förväntan.


Host Host säger bilen, nej men vad är detta?!

Oj, katarina slår händerna för ansiktet, Herregud jag tankade just min mans diesel bil på bensin!!!

O herregud! In på närmsta mack, lösning lösning, fort, kan vi häll ut en hel tank här eller? Hmm, inte bra inte bra

Slutar med att vi får ringa bärgarn, han kör volvon till verkstad, vi får sjuts till ja.... Madkullabilen, kan ju ta oss till Mariefred! Allt frid och fröjd, förutom dyr räkning hos volvo om tre dagar.


Ja, ja, iväg igen, mot mariefred, klockan har ju vid det här laget blivit rätt mycket och vi kör och kör, till slut börjar vägarna bli lite mindre, mörkt, och kallat, Va kallt det börjar bli i bilen!

Oj, va svår bilen är att ratta, Kära nån, det går ju knappt.

OOPSS! Nu lyser batterilampan, va e detta, oj, lyset börjar bli väldigt svagt på bilen, typ 0!

Ringer madkullaHenrik, ja, du det låter som fläktremmen!

va, Nej, det kan inte va sant! Mitt ute i ingenstans 10 -* mörkt, mörkt och mörkt.

Ja, vi kör så långt vi kan! smatter smatter, stopp!

Ok, lugn lugn, vad göra?! Jo, för det första! Sitter vi i hela kommunens sämsta ställe att stå på, i världens farligaste kurva, blixthalka, ja, måtte jag komma hem till min man och mina barn igen! Det enda som lyser upp vår tillvaro under tre närmsta timmarna är varningsblinkirsern, blink, blink, blink o blink!


Lång lång historia! Ingen täckning på telefon, försöker bli kopplade via sos, till bärgare, väntar i TRE!!! Timmar.


Med is i skägget blir jag vansinnig och börjar promenera bort nån kilometer för att få teckning till bärgare, som slutligen kommer!  

Bärgarkörning nummer två!

Katarina och jag får bo på hotell den natten, hyra hyrbil och väl framme på utbildningen får vi försöka lägga bilbekymmer på hyllan ett tag och jobba jobba, och det var sååå givande!

Här har vi genom gång i stallet.



Här har vi Vignir i demostrationssyfte, med den kände hingsten Solfari, ni vet dalamålade hingsten för WM.



Lite koll på handhästträningen.




Ja, efter två intensiva givande kalla dagar vad det dags att ta tag i allt igen.

Tar hyrbilen på väg mot Nyköping för att hämta upp madkullabilen, ja äntligen!

Dyr kurs, men men!

3257 kr för en fläktrem, som fick åka taxi från Stockholm för att hinnas klar i tid, Hotell, hyrbil och ja, utbildningskostnad på det, ja, vi plussar inte i kväll va.

 Vi kan ta det när bärgningsräkningen kommer?!

Äntligen allt verkar vara i sin ordning, på väg hem, kör ca någon timma, gnisslar lite från fläktremmen va?

Ja, vi åker in till en mack.

Flopp! Där lossa den igen ja! Nej, men va F!

Nu var inte tålamodet på topp topp längre kan jag meddela, va e detta?

Ringer tillbaka till verkstan, ja, jo, Hmm, ja vi får ringa nån som kommer och hämtar er!

Bilen får komma till baka till verkstan för reklamation, jag och Katarina åker bärgningsbil för tredje gången!! Och hyrbilen har jag med mig hem!



ja, det ser ut att bli en resa till för mig snart för att hämta upp Madkullabilen, Hopas den håller hem?!

ja, Utbildning ink. kaos! /madkullapaula

 
 
Ingen bild

Katarina L

28 mars 2008 00:30

Men inte skall du väl försköna resan sådär ;), du glömde att nämna att verkstan hade lyckats ladda ur batteriet på min Volvo genom att lämna positionsljuset på :) så vi fick kabelstarta. Kursen var jättebra, men det är skönt att vi kom hem tillslut, håller tummarna för din bil. Vad mysigt det ser ut hos er! / Katarina

 
Ingen bild

madkullaPaula

28 mars 2008 06:53

hej, ja den förskönades kanske lite. Men vilken tur att vi kom hem, för det gjorde du också uppenbarligen.
ja, vilken resa! Kul att du tyckte om vårt ställe, Kram Kram från mig, ringer dig vid nästa kurs för samåkning....eller?! Fniss!

 
Åsa

Åsa

28 mars 2008 15:21

Herregud Paula!
Detta slår ju när vi råkade parkera och övernatta i vår olåsta husvagn utanför Kumla, tre tjejer och två ungar. Ja, säga vad man vill men reser man med dig så händer det alltid något *skrattar*

Välkommen hem och inspirera mig!
Med unghästarna menar jag såklart!

Kram Åsa

http://www.milasa.se

 
Ingen bild

maddie

29 mars 2008 09:25

Hej Paula..
Fundera på att ta hästarna nästa gång....
Det hade nog "funkat" bättre.
Kram

 
Ingen bild

madkullaPaula

31 mars 2008 21:03

ja, jag tror detta slår alla rekord, funderar på att ta flyg nästa gång. Henrik kan la dirigera ner oss i Mariefred. ja, jag skall insperera dig Åsa, mycket nyttig va kursen, men varför händer det alltid en massa när jag e me? e det för att det aldrig ska va dött eller? Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards