madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 mars 2008

Av paula Johnsson - 12 mars 2008 21:19

Idag, Onsdag har det varit något lugnare.

Pyssel med hästarna. När ska det sluta regna??? Hur kan det bara komma så mycket regn. Har proppat hela stallet fullt med hästar nu, vill att de ska vara torra!!! O fina!! Va e du våren?

Josefine hade skrivit en dikt i skolan förra veckan om våren.

På våren är det fint väder, och fölen föds.

Det tyckte jag var så fint, det var hennes förklaring till vad våren var! Ska sätta upp den i stallet sen nån gång.

Ja, fölen pluppar säkert ut nån gång, men just nu går stona och kniper, för de väntar på de goa vårvädret innan ungarna ska ut, jag håller tummarna för till helgen.Ja, vädret alltså.



Havande mö och hennes väninna med mellanmål i ansiktet/MadkullaPaula






Av paula Johnsson - 12 mars 2008 21:10

De e mycke nu! Igångsättning och träning av hästar för full fart! I går Tisdag var det liksom studiedag från skolan också, alla barn hemma (jag har rätt så aktiva barn, förstår inte var de fått sin aktivitet ifrån) mig, nej... de tror jag inte ..va?  Hovslagarn va här, hingsten skulle marktränas + alla andra, praktikantern skulle sättas i arbete, lunch, (Hö) här, pannkakor där, lösa konflikt där, ut till hovslagarn,gudbjörg, hämta in ny häst. MAMMA!!! JA!! Konflikt 2 redes ut.Ja, kära nån, varför kan man inte klona sig då?!


O, så skall det ju faktiskt påskpyntas lite med!




Glad påsk! ja, man får ju va ute i tid, vem vet om man hinner alls sen?!

/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards