madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Bettdjungel och goda vänner!

Av paula Johnsson - 12 mars 2014 18:05

Ja, detta med bett hörni...de är ju en djungel..


Jag har alltid haft mina hästar på tredelat, då jag tyckjer det rör sig i munnen, blir inte styvt och stelt och trots att hästen då rids av olika ryttare har JAG upplevt att  mina hästar går bäst då..


Mina egna rider jag också på tredelat, men har också ett sk. Jollybett,de islänska stång bettet som Eyolfur,(islänska mästaren) tagit fram..

Lysingur som jag fortfarande ansèr var ung, har jag inte andvänt något annat på innan, då han haft fullt sjå med sin kropp och få ordning på den, men nu börjar han bli såpass stabil och jag känner att jag vill utamana lite..


Men, nej, känner inte att han går så bra på de stångbettet..än...så jag vill prova nåt mellanting..ja,då, det är alltid ryttarens hand som avgör..


men man får ändå prova sig fram lite..sen är det också så att alla hästar har inte samma extriör..det är ungefär samma som att säga till ryttaren...så här sitter vi i sadeln... ALLA!!


Nja, vi är lite olika skapta, så och är hästarna, Lysingur har kort hals, vilket gör att han har svårt  få den i hop så att säga, så ja, vi hitta en medel väg..

 

Och nu då till detta med goda vänner..Jag har en god vän..

 

Ja, eller många goda vänner.. men idag  bör e särskild nämnas .. Majbritt LIndell, en god vän till mig sen många år tillbaka, vi har ridit för Johànn Fridgeirsson tillsammans, vart på Island tillsammans,träffas då och då, fikar, tjötar, käkar lunch,och hon är mitt försäkringsombud i Agria,och hon har en egen butik..Visala ridsport, min goda väninna "allt i allo"

 

Så är det ju..behöver jag nåt...funderar över nåt i min utrustning..vem ringer jag..Majbritt!

Så och denna gång..

Detta var i går..Majbritt..jag måste pröva..

Tjopp!!

Va ligger i min brevlåda i dag?!

 

Först va jag inne på ett annat, likadant men dyrare, nepp, säger Maj-britt, här ordnar vi billigare variant och bättre kvalitet!

Super!!

Kallar jag service?!

 

Killen går bra på de..mycke bra, lite gapa..ja, men Rom byggdes inte på en dag..

Japp, det blir upp till bevis i mon,kika längre fram i veckan så får vi se..

Tack Maj-britt!

Goda vänner, ja, de växer inte på trän!

Va rädda om varann och tänk snälla tankar om alla!


O hörni.. behöver ni hjälp med er utsrustning, beställa eller fråga, kontakta mig så lotsar jag er vidare eller till Majbritt direkt på Visala ridsport, där ges de service!

Kram/MadkullaPaula




 
 
Maj-Britt

Maj-Britt

12 mars 2014 20:32

Jösses vilken reklam :-) Tack vännen !

http://www.visala.se

paula Johnsson

13 mars 2014 13:11

Klart min vän! Kram

 
Christina

Christina

13 mars 2014 10:58

Hej
Jaha, nu har jag lärt mig något igen
Tack Paula
Ha en bra dag
Kram

http://hnjc

paula Johnsson

13 mars 2014 13:11

De låter bra Christina, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards