madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

World Tölt, inspiration och uppdatering med lägesrapport!

Av paula Johnsson - 24 februari 2014 09:41

Hej alla glada,helgen har vart fantastisk, fick ett erbjudande att kunna hänga på resan till Odense i Danmark i Fredags och titta på tävlingarna där i World tölt, landskamp mellan ett antal länder.

Kollegor, familj och mina vänner ställde upp till hundra procent och jag kan inte nog säga hur glad jag blev att det blev utav, förra året kunde jag av måmga olika andledningar inte följa med.

O oj, så mycket fina hästar vi sett!!

     


Laget i V1, kunde på Lördagen titulera sig som svenska segrare och vi såg sååå många fina hästar och ekipage!


Och psssst...SÅ många Orriavkommer det va...säkert minst hälften, som hade han som Farfar i stammen eller Pappa, jag sitter stolt som en tupp och kan knappt bärga mig hem för att rida MIN Orriavkomma..Tihi..Hreimur då..


Och en hel del Askur och Oddur avkommor va det med för den delen, Oddur från Mörtö som är Lysingurs pappa och Askur från Håkansgården som då är hans Farfar...ja, det är minsann ingen skit inte..Ja, som sakt, nog va man taggad att hem och rida ja,  

 


Mycket trevligt arrangerad resa och vi kommer hem med mycket inspiration och glädje!

Så ni förstår ju...träningen gick ju kalas på Söndagen, tihi...


               

   

O efter klipp är det ju inte bara fåglarna som kan bygga bo...

 

O nu hoppas vi på att våren är på språng va?

Härligt!


Och jag lovade ju er en liten uppdatering om hur läget ser ut..

Grimnir är såld och ägs numera av Melissa, som vart länge på gården både för o hjälpt till och på ridskolan.

Grimnir kommer stå innackorderad på gården och medverka i ridskola och ridläger vårt sista år som är vårt trettonde..

Kveikur är såld och kommer flytta efter ridskolans slut.

Han kommer därefter att hyras in över ridlägret i sommar,men kommer ha sitt hem hos en go tjej som heter Anna och bor i Vedum.

Ögn kommer vara kvar och kommer vara med i ridskola, turridning,medryttarsystem  och ridläger och kommer  eventuellt att betäckas med Thrumas son , som är en bedömd hingst,gulbrunskäck, spännande!

Katla kommer vara kvar och medverka i ridskola och ridläger och turrridning och medryttarsystem.

Litfari kommer vara kvar och medverka i ridskola och ridläger och turridnig och medryttarsystem.

Minning står innakorderad och ägs av KIcki som jobbar på gården.

Zack som är min dotters arab kommer vara kvar här och Josefine jobbar han.

Mina två killar Hreimur och Lysingur kommer vara kvar och tränas och tävlas av mig.

Så nio hästar är här nu och efter sommaren blir det åtta, så ser läget ut nu..

 

Tänk sicket fint föl det kan bli med Ögn som Mamma?!

Kanske gulbrunskäck..gulbrun..fux, isabell..fuxskäck...ja och så en liten bläs och Ögns megaman.. tar vi va?

Hi, hi...ja, det känns bra det här beslutet nu, vart en tuff väg hit, sorgliga beslut, men som sakt, man måste röra om i grytan för att de skall bli gott!?

Turridningen löper på i små nätta grupper året ut, välkomna att boka, Kram kram/MadkullaPaula

 


 
 
Ingen bild

Anna Danielsson

24 februari 2014 11:25

Visst är det roligt när man får inspiration som gör att träningen blir ännu roligare !!! Lycka till med din fortsatta verksamhet !!! //Anna

paula Johnsson

25 februari 2014 16:37

Tack Anna, det värmde, Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards