madkullensislandshastar

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av paula Johnsson - 20 augusti 2012 09:54

Ja, turerna haglar tätt... men solen den skiner nu för tiden!

Har haft danskar boende här igen,Torsdag t.o.m Lördag ett par ,Suzi ,har ju vart här förr och kännde sig som hemma och det bokades på både två och tretimmars turer och vi hade underbart väder och goa hästar!

Och självklart passade fler ridsugna på att vara med..

       


Lördag vankades det tur i gen, både för och eftermiddag.

Här har vi oss ute i trollskogarna.

 

O dags för fika på rastplatsen.

 

Hade med mig både Kicki och LIsette, min lilla "bonusdotter" vi jobbade mycket i hop förr, nu har hon haft lite mycket att göra ett tag, men gud va kul det var att jobba i hop i gen och takterna...de satt kvar de...och kunderna kände sig trygga med hela tre ledare med på färden..


Lisette fick känna på Geilsi och var mäkta  imponerad över hans träning och inridning...

-Ja, herregud, hade du inte sakt att han var 5 år, så kunde man ´lika gärna trott han var 10, en fröjd att få rida en så välskolad unghäst..

Jag blev längre och längre på min häst och bara njöt av allt beröm.

 

 

Här har vi förmiddagsgänget.

 

Saga fastna på bild med.

 

Och så har vi eftermiddagsgänget..

 

Och Solfaxi han rulla sifg han, så han var helt svart...

Börjat sätta päls allaredan minsann, så lite svett det blir man...Öh,borste? nej..inte i dag heller nej..

 

Sen belv det typ lite kaotiskt ,väl hemma på plats...möts av Pumba, glad i hågen som har upptäckt att strömmen lagt av i grisgården...Stigandi hör bara liksom ..Nöff nöff...ni förstår ögonen eller?

Ja, blev till att fösa gris och allt vad det innebär...ett tag va jag inne på att...ja, kanske han skall gå lös då?

Men såg Stigandis blick på mig...så Nej, Pumba in me dig i gården igen..,

Litfari tyckte dock han var söt och go.

   


Söndagsturen löpte också av bra,det var jag och Kicki,vi delade upp oss efter fikan,då flickan Wilma som red Blesi ville ta det lite lugnare och det gick så bra så..Jag och Katla tog hand om dem..

   

Och Wilma, hon hade minsann förstått grejen det här med islandshästar,blott 8 år gammal..


-Ja, det är så skönt att rida...det enda man behöver göra är att styra lite...eller ja, ibland tappar de ju farten och då får man bara se till att de hittar den igen!!   


Asså,klockrent!!

De är ju precis så det är flickor och pojkar, DÄR, har vi hela hemligheten med ridningen!

Varmt välkomna tillbaka alla goa kunder/MadkullaPaula






Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards