madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Reda ut lite...

Av paula Johnsson - 9 november 2012 09:21

Jo, det är ju alltså inte så att jag håller på att ramla av pinnen helt gott folk..

Har fått jättmånga goa kommentarer både här, facebook och privata...tror lite att en del av er storar upp det hela..

Alltså ..jag skall INTE lägga ner...just nu är jag i omorganisationenstadiet...och skillnad som blir är att jag inte tar emot helt nybörjare längre från årskiftet.

Men medel och erfarna och detta är ju också lite till följd av att en del av våra toktrygga hästar flyttar...

Jag vill ha snabba reaktioner från mina hästar...och då krävs det lite kunskap för att inte bli rädd..

men som sakt vi är i omorganisationsstadiet (Vilket svårt ord..)


så än så länge kan vissa saker ändras,jag sa förut att jag skall sluta med barnlektionerna,det kommer jag INTE, men föräldrar får vara medvetna...vilket vi alltid skall..att de är dom lite känsligare hästarna som stannar.


Jag har i och för sig aldrig lärt ut att man skall behöva skänkla mer en en gång...får faktikst mycket beröm för mina hästar att de är välridna och lyssnar och är lydiga och ja, fattas väl bara annat..  


Dom rids till ofta och skall lyssna!

Men fått lite kommentarer om att vi kommer sakna Madkullen osv...alltså gott folk!

Jag är här och varmt välkomna på läger osv!


Annette och Mathilda..ni har ju änna ridit förr så varmt välkomna till våren/ sommar,och alla andra!


Läger är ju det roligaste som finns!!

Och rida!!


Jag kommer i och med min omorganistaion (Ja, ni vet vad jag menar nu med det ordet...)


att ha lite mer tid till mina killar och som sakt andas lite och ha kul och njuta!


Vi får inte glömma det, så neddragningen görs alltså INNAN jag går in i väggen...smart va?

Klapp, klapp..

Så...Pärlan och Sockan...nu jäklar!


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards