madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Gasa eller bromsa??

Av paula Johnsson - 6 november 2012 08:50

Ja, alla ni som känner mig och har lärt känna mig, vet att jag har en förmåga att bara gasa...alltså svårt för att stanna upp och bara njuta..

Det här kanske inte är ett lika kul inlägg gott folk, men känner att jag får tillkännage mig.


Ända sen jag var med om min lilla ridolycka för ett tag sedan så har mina värden vart rätt dåliga, jag har haft ont i huvet och ont i min nacke..


jag brukar inte gnälla skall ni veta...fråga Henrik om hur jag låg på britsen på Borås lasarett med helt sönderslaget ansikte och morfin i hela kroppen men jag skulle minsann både rida och köra tidningar..  


Men dom fick övertalat mig till att ta det lugnt åtmonstonne ett par dar..


Ja i och med detta, så har jag i allfall tatt mig en funderare och det kommer bli en broms här på Madkullen fram igenom!

Ridhusbygget blir tyvärr inställt, kommer återkomma om detta till ridskolefolket om hur vi gör med det.

Sen kommer jag tyvärr att sluta med nybörjarlektioner, barnridning och nybörjarturer.

Kan låta egoistiskt, men jag har lovat mig själv sen den dagen jag började för 10 år sen att skulle jag NÅGON dag känna att jag brister något i engagemang så är det dags för mig att se över min situation!


Jag kanske inte hamnat där än... men finns risk för det då jag känner att det är dags för en förändring då  jag inte käönner mig helt bra. 


Jag kommer fortsätta att ta emot till privatlektioner och ridskola för erfarna vuxna och ungdomar och turer om än i mindre skala 6-8 st /tur , idag är det  möjligt att ta emot 10-12 st.


Vi komer i och med detta också att sälja några av våra trognaste hästar, Raudur, som ev.redan fått ett nytt hem,Solfaxi, Blesi,Litfari och ev. Thruma, så är det någon som är intresserad skicka mig gärna ett mail på Olsson.Paula@telia.com  

Bra hästar och bra priser,familjehästar växer inte på trän minsann.


Ja, som sakt, detta var väl inte det roligaste inlägget jag gjort i min karriär ,men ett nödvändigt ont.


Jag kommer satsa en del på vår avel..tävling, kurser,träning av hästar och ev. kommer någon mer häst in, samt som sakt ridskola och turridning i mindre skala.

Självklart fortlöper höstterminen som vanligt och jag ser fram emot många goa stunder med er alla!

Kram på er/MadkullaPaula


 
 
cia

cia

6 november 2012 09:14

Jag stöttar dig fullt ut i ditt beslut, ta hand om dig och behöver du hjälp säg bara till!
Kram.

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

6 november 2012 09:31

Tack Cia!

 
Ingen bild

Jutta

6 november 2012 09:24

Jag tycker du gör helt rätt ! Man har bara ett liv och det kan ta slut fortare än man tror om man inte tänker sig för :-) Ta det lugnt och njut oxå ;-)

paula Johnsson

6 november 2012 09:31

Kram Jutta!

 
Ingen bild

Eva S Mattsson

6 november 2012 11:04

Vi har ju ännu ej träffats men jag vill bara säga att det låter väldigt klokt att trappa ner lite! Det blir ju en hel del kvar att göra,hoppas nu att du blir helt återställd för att använda en klyscha,hälsan är viktigast! Om du kommer att ha läger i sommar kanske vi tar en tur,vore roligt att träffas kram Eva

paula Johnsson

6 november 2012 12:09

Tack Eva för dina kloka ord, du är varmt välkommen!

 
Ingen bild

Annette Kristensen

6 november 2012 12:30

Kära Paula ... Ta hand om dig själv, det är det viktigaste.

Vi kommer att sakna vår mamma / dotter semester i Sverige hos Madkullen, med dig och dina underbara hästar.

Ett snabbt tillfrisknande.

Många hälsningar från Mathilde och Annette från Danmark

paula Johnsson

6 november 2012 18:22

Kram på er och jag kommer ju alltså inte gå under isen, kommer kräva lite erfarenhet av ryttarna bara och 12-årsgräns för barna och då med lite erfarenhet. Så jag hoppas vi ses ändå? Kram

 
Therése

Therése

6 november 2012 13:27

Låter som ett väl genomtänkt beslut Paula. Det låter som att du kommer att ha fullt upp ändå! :) Kram

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

6 november 2012 18:20

ja, o ja...de kommer jag absolut,Kram

 
Ingen bild

Malin Billsdotter Östersten

6 november 2012 14:19

Allt har sin tid. Ta det lugnt och tänk på dig själv! Svårt men bra beslut.

paula Johnsson

6 november 2012 18:20

Ja, det känndes som det var rätt läge nu, har väl funderat ett tag fram och tillbaka, inget lätt beslut, Kram

 
Ingen bild

Anna Danielsson

6 november 2012 15:33

Du gör helt rätt även om det är jobbigt med sådana beslut! Ta hand om dig! Bamsekram till dig //Anna

paula Johnsson

6 november 2012 18:19

Kram och tack Anna

 
Ingen bild

lisbeth z

6 november 2012 17:56

Inget lätt beslut Paula, men klokt att ta det innan du har sprungit rätt in i väggen. Passa på att njut!!! Kram

paula Johnsson

6 november 2012 18:19

Jo, tänkte passa på innan det var försent,Kram och ses på Fredag.

 
Ingen bild

Eva Sjöholm

6 november 2012 21:51

Kloka tankar och svåra beslut. Kramar i massor.

paula Johnsson

7 november 2012 00:37

Ja, detta är inte lätt Eva ,Kram

 
Ingen bild

linda kedehag

6 november 2012 22:38

Stöttar på det sätt jag kan. Sköt om dig! Kram

paula Johnsson

7 november 2012 00:37

Kram Linda.

 
Christina

Christina

7 november 2012 10:08

Ingen Paula ingen Madkullen, det vore förfärligt, så var rädd om dig, säger som Eva kloka tankar och svåra beslut/kramar

http://sudh

paula Johnsson

7 november 2012 13:07

Kram Christina.

 
Ingen bild

Filippa

13 november 2012 21:20

Vi ska skapa en topplista för islandshästbloggar baserat på statisitk mm. ALLA med islandshästblogg går in och skriver sin mailadress i detta inlägg. Hade hjälpt oss i jakten på att samla ALLA islandshästbloggar oerhört mycket! http://tennisryttarna.blogg.se/2012/november/sveriges-storsta-islandshastblogg.html#comment

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards